Analysis of the possibility of determining the general characteristics using the operational data of a vehicle engine - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Analysis of the possibility of determining the general characteristics using the operational data of a vehicle engine

Abstrakt

The paper presents an analysis of the possibility of determining the general characteristics using the operational data of an engine of refuse collection vehicle. Data acquisition was done by reading information from the CAN network using FMS standard (Fleet Management System), which is widely used in heavy duty vehicles since year 2002. The paper presents the analysis of the expected measurement uncertainties resulting from the standard PN_ISO 15550-2009. The experimental data were filtered due to the established constraints that define the static states of the engine. On the basis of the obtained measurement data, corresponding to various defined static states, the general characteristics of the engine were made and discussed.

Cytowania

  • 6

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 35 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Combustion Engines nr 171, wydanie 4, strony 33 - 38,
ISSN: 2300-9896
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Wysocki O., Kropiwnicki J., Czyżewicz J.: Analysis of the possibility of determining the general characteristics using the operational data of a vehicle engine// Combustion Engines. -Vol. 171., iss. 4 (2017), s.33-38
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.19206/ce-2017-406
Bibliografia: test
  1. BERNHARDT, M., KRUCZYŃSKI, S. Praca silnika w warunkach nieustalonych, część I-VII. Technika Motoryzacyjna. 1982, 2-7.
  2. BIELACZYC, P., MERKISZ, J., SZCZOTKA, A. An Investigation of cold start and warm-up phases with a SI engine for meeting new European emissions regulations. Archiwum Motoryzacji. 1999, 1-2, 67-84. otwiera się w nowej karcie
  3. CHŁOPEK, Z., SZCZEPAŃSKI, T. Research concept of the combustion engines properties in dynamic states. Combustion Engines. 2013, 154(3), 168-174. otwiera się w nowej karcie
  4. CHŁOPEK, Z. Modelowanie procesów emisji spalin w warunkach eksploatacji trakcyjnej silników spalinowych. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 1999.
  5. CHŁOPEK, Z. Some remarks on engine testing in dynamic states. Combustion Engines. 2010, 143(4), 60-71. otwiera się w nowej karcie
  6. CICHY, M., KROPIWNICKI, J., MAKOWSKI, S. Model silnika spalinowego w formie grafów wiązań (GW). Silniki Spalinowe. 2004, 2, 40-47.
  7. CICHY, M., KROPIWNICKI, J. Wykorzystanie metody rozbiegu do określania dynamicznego momentu obrotowego silnika. Materiały konferencji I Forum Młodych, ATR Bydgoszcz. 1998, 7-13.
  8. CZYŻEWICZ, J., KROPIWNICKI, J., WYSOCKI, O. Model of the hydraulic pump powertrain of refuse collection vehicle compaction mechanism. Combustion Engines. 2015, 626-630.
  9. DUARTE, G.O. et al. Establishing bonds between vehicle certification data and real-world vehicle fuel consumption - a vehicle specific power approach. Energy Conversion and Management. 2015, 92, 251-265. otwiera się w nowej karcie
  10. FREY, H.C. et al. Comparing real-world fuel consumption for diesel-and hydrogen-fueled transit buses and implication for emissions. Transportation Research Part D. 2007, 12, 281-291. otwiera się w nowej karcie
  11. GAO, Z. et al. Drive cycle simulation of high efficiency combustions on fuel economy and exhaust properties in light-duty vehicles. Applied Energy. 2015, 157, 762-776. otwiera się w nowej karcie
  12. KROPIWNICKI, J., KNEBA, Z., ZIÓŁKOWSKI, M. Test for assessing the energy efficiency of vehicles with internal combustion engines. International Journal of Automotive Technology. 2013, 14(3), 479-487. otwiera się w nowej karcie
  13. LONGWIC, R. Charakterystyka działania silnika o zapłonie samoczynnym w warunkach swobodnego rozpędzania. Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej. Lublin 2011. otwiera się w nowej karcie
  14. MERKISZ, J., ANDRZEJEWSKI, M., PIELECHA, J. The effect of applying the eco-driving rules on the exhaust emissions. Combustion Engines. 2013, 155(4), 66-74. otwiera się w nowej karcie
  15. OH, Y. et al. Modelling effect of vehicle specification on fuel economy based on engine fuel consumption map and vehicle dynamics. Transportation Research Part D. 2014, 32, 287-302. otwiera się w nowej karcie
  16. PIĘTAK, A. Diagnozowanie silników o ZS na podstawie przebiegu procesu przejściowego. Wydawnictwo Politech- niki Poznańskiej 1998.
  17. SZCZEPAŃSKI, T. Metoda oceny użytkowych właściwości silnika spalinowego w stanach dynamicznych. Rozprawa doktorska. Politechnika Warszawska 2015.
  18. WYSOCKI, O. Rekonstrukcja charakterystyki jednost- kowego zużycia paliwa na podstawie obserwacji wybranych parametrów pracy silnika spalinowego z zapłonem samoczynnym. Praca dyplomowa magisterska. Politechnika Gdańska 2016.
  19. Oskar Wysocki, MEng. -Faculty of Mechanical Engineering at Gdańsk University of Technology. e-mail: OskWys@gmail.com
  20. Jacek Kropiwnicki, DSc., PhD. -Faculty of Mechanical Engineering at Gdańsk University of Technology. e-mail: JKropiwn@pg.gda.pl
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 146 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi