Abstrakt
Th e article discusses a preliminary concept of a method enabling the identifi cation of chosen rail running surface defects, such as squats, spalling, and running surface defects, by analysing the parameters of vibration signals. It features a description of the methodology of the conducted tests, the scope thereof, and the selection of the measurement points with specifi c defect types. Th e article covers selected results of vibration tests, the results of analyses of recorded signals for defective track sections and those for control track sections. Th e presented measurement results have been obtained for the technical–operating conditions occurring on railway line no. 213 Reda – Hel and line no. 131 Chorzów Batory – Tczew. Th e preliminary test results and conclusions included in the article show that it is reasonable to pursue further research into the phenomena involving the utilisation of vibroacoustics in rail performance diagnostics.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.36137/1866E
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Problemy Kolejnictwa
strony 119 - 124,
ISSN: 0552-2145 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Licow R., Tomaszewski F.: Analysis of the Ways to Identify Rail Running Surface Defects by Means of Vibration Signals// Problemy Kolejnictwa -,iss. 186 (2020), s.119-124
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.36137/1866e
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 129 razy