Analysis of the Ways to Identify Rail Running Surface Defects by Means of Vibration Signals - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Analysis of the Ways to Identify Rail Running Surface Defects by Means of Vibration Signals

Abstrakt

Th e article discusses a preliminary concept of a method enabling the identifi cation of chosen rail running surface defects, such as squats, spalling, and running surface defects, by analysing the parameters of vibration signals. It features a description of the methodology of the conducted tests, the scope thereof, and the selection of the measurement points with specifi c defect types. Th e article covers selected results of vibration tests, the results of analyses of recorded signals for defective track sections and those for control track sections. Th e presented measurement results have been obtained for the technical–operating conditions occurring on railway line no. 213 Reda – Hel and line no. 131 Chorzów Batory – Tczew. Th e preliminary test results and conclusions included in the article show that it is reasonable to pursue further research into the phenomena involving the utilisation of vibroacoustics in rail performance diagnostics.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Autorzy (2)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Problemy Kolejnictwa strony 119 - 124,
ISSN: 0552-2145
Język:
angielski
Rok wydania:
2020
Opis bibliograficzny:
Licow R., Tomaszewski F.: Analysis of the Ways to Identify Rail Running Surface Defects by Means of Vibration Signals// Problemy Kolejnictwa -,iss. 186 (2020), s.119-124
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.36137/1866e
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 17 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi