Antecedents and Consequences of Brand Loyalty - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Antecedents and Consequences of Brand Loyalty

Abstrakt

The objective of this paper is to review, systematize, and summarize empirical research on the antecedents and consequences of brand loyalty. The literature review has identified five categories of antecedents to brand loyalty associated with consumer, brand, social, corporate and relational factors. The type of loyalty formed varies according to the combination of various antecedents, with premium loyalty being considered the most desirable. Apart from summarizing the literature on brand loyalty, this review has practical implications for marketing managers. Customer expectations at each stage of the customer decision process must be understood, and therefore combined with the various antecedents to incite premium loyalty. Managers must apply not just behavioural but also affective components in their marketing strategies to achieve optimal results.

Autorzy (3)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 42 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (2017 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Handel Wewnętrzny strony 200 - 212,
ISSN: 0438-5403
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Gupta S., Schivinski B., Brzozowska-Woś M.: Antecedents and Consequences of Brand Loyalty// Handel Wewnętrzny. -., iss. 5 (370) (2017), s.200-212
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 157 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi