Abstrakt
W pracy przedstawiono opis sieci ASG-EUPOS oraz architekturę zastosowanego zestawu pomiarowego GNSS. Opisano geodezyjne przygotowanie pomiarów toru kolejowego, które przeprowadzono na ok. 30-kilometrowym odcinku testowym. Ustawienie centrów fazowych anten względem osi toru testowego wyznaczono metodami geodezji tradycyjnej w oparciu o pomiary tachimetryczne. Na podstawie przeprowadzonych pomiarów ksztaltu geometrycznego toru podjęto kwestię dokładności pomiarów satelitarnych. Wyznaczone współrzędne dały podstawę do rozpatrzenia możliwości wykorzystania tego rodzaju pomiarów przy określaniu miarodajnych danych do projektowania (azymutów kierunków głównych trasy, kąta zwrotu, współrzędnych punktu przecięcia kierunków głównych).
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- W ; First International Conference on Road and Rail Infrastructure : CETRA 2010, Opatija, Croatia, 17-18 May 2010 strony 757 - 762
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Koc W., Specht C.: Application of the Polish active GNSS geodetic network for surveying and design of the railroad// W ; First International Conference on Road and Rail Infrastructure : CETRA 2010, Opatija, Croatia, 17-18 May 2010/ ed. ed. S. Lakušić. - Departament of Transportation Faculty of Civil Engineering University of Zagrzeb. : , 2010, s.757-762
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 214 razy