Abstrakt
The rapid advancement of artificial intelligence (AI) technologies has introduced new possibilities and challenges in design education. This article explores the need for changes and adaptations in the teaching process of design as AI-related technologies, based on image generation, transform the creative process and offer novel opportunities. In a research-by-design studio in an architectural faculty in Poland, students who utilised AI tools achieved more innovative and pioneering results than those designed with traditional tools. Based on these results, three alternative methods of working with AI tools were identified. In the semi-traditional approach, AI-generated images served for inspirational purposes solely. In the hybrid system, students integrated fragments of these images into their own urban decisions. Finally, in the hybrid-interactive approach, students used the higher-order loops in computer-human interaction to achieve more site-specific results. The research underscores the vast potential of AI integration, using image generation models in reshaping architectural design methodologies based on best practice.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1011/gleej1050
- Licencja
- Copyright (2024 WIETE)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Global Journal of Engineering Education
nr 26,
strony 20 - 25,
ISSN: 1328-3154 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2024
- Opis bibliograficzny:
- Cudzik J., Nyka L., Szczepański J.: Artificial intelligence in architectural education - green campus development research// Global Journal of Engineering Education -,iss. 1/26 (2024), s.20-25
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1011/gleej1050
- Źródła finansowania:
-
- Działalność statutowa/subwencja
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 276 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
New skills for architects: 3D scanning for an immersive experience in architectural education
- S. Kowalski,
- J. Lebiedź,
- S. Parinello
- + 1 autorów