Assessing Word Difficulty for Quiz-Like Game - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Assessing Word Difficulty for Quiz-Like Game

Abstrakt

Mappings verification is a laborious task. Our research aims at providing a framework for manual verification of mappings using crowdsourcing approach. For this purpose we plan on implementing a quiz like game. For this purpose the mappings have to be evaluated in terms of difficulty to better present texts in respect of game levels. In this paper we present an algorithm for assessing word difficulty. Three approaches are presented and experimental results are shown. Plans for future works are also provided.

Cytowania

  • 2

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1

    Scopus

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
Tytuł wydania:
Semantic Keyword-Based Search on Structured Data Sources: IKC: International KEYSTONE Conference on Semantic Keyword-Based Search on Structured Data Sources strony 70 - 79
ISSN:
0302-9746
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Jagoda J., Boiński T..: Assessing Word Difficulty for Quiz-Like Game, W: Semantic Keyword-Based Search on Structured Data Sources: IKC: International KEYSTONE Conference on Semantic Keyword-Based Search on Structured Data Sources, 2018, Springer International Publishing AG,.
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-319-74497-1_7
Bibliografia: test
  1. Korytkowski, R., Szymanski, J.: Collaborative approach to WordNet and Wikipedia integration. In: The Second International Conference on Advanced Col- laborative Networks, Systems and Applications, COLLA. pp. 23-28 (2012)
  2. Szymański, J.: Mining relations between Wikipedia categories. In: Networked Dig- ital Technologies, pp. 248-255. Springer (2010) otwiera się w nowej karcie
  3. Szymański, J.: Words context analysis for improvement of information retrieval. In: International Conference on Computational Collective Intelligence. pp. 318- 325. Springer (2012) otwiera się w nowej karcie
  4. Szymański, J., Duch, W.: Self organizing maps for visualization of categories. In: Neural Information Processing. pp. 160-167. Springer (2012) otwiera się w nowej karcie
  5. Von Ahn, L.: Games with a purpose. Computer 39(6), 92-94 (2006) otwiera się w nowej karcie
  6. Von Ahn, L., Dabbish, L.: Designing games with a purpose. Communications of the ACM 51(8), 58-67 (2008) otwiera się w nowej karcie
  7. Biuro Prasowe Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.: Prawie po lowa Polaków gra codziennie w gry wideo (in Polish) otwiera się w nowej karcie
  8. Wightman, D.: Crowdsourcing human-based computation. In: Proceedings of the 6th Nordic Conference on Human-Computer Interaction: Extending Boundaries. pp. 551-560. ACM (2010) otwiera się w nowej karcie
  9. Boiński, T.: Game with a purpose for mappings verification. In: Computer Science and Information Systems (FedCSIS), 2016 Federated Conference on. pp. 405-409. IEEE (2016) otwiera się w nowej karcie
  10. Binkley, M.R.: New ways of assessing text difficulty. Readability: Its past, present and future pp. 98-120 (1988)
  11. Kauchak, D., Leroy, G., Hogue, A.: Measuring text difficulty using parse-tree fre- quency. Journal of the Association for Information Science and Technology (2017) otwiera się w nowej karcie
  12. Crossley, S.A., Greenfield, J., McNamara, D.S.: Assessing text readability using cognitively based indices. Tesol Quarterly 42(3), 475-493 (2008) otwiera się w nowej karcie
  13. Breland, H.M.: Word frequency and word difficulty: A comparison of counts in four corpora. Psychological Science 7(2), 96-99 (1996) otwiera się w nowej karcie
  14. Carroll, J.B.: An alternative to juilland's usage coefficient for lexical frequencies. ETS Research Report Series 1970(2) (1970) otwiera się w nowej karcie
  15. Inc., T.: Twinword API. https://www.twinword.com/api/language-scoring.php (2011), [Online: 10.05.2017] otwiera się w nowej karcie
  16. Kincaid, J.P., Fishburne Jr, R.P., Rogers, R.L., Chissom, B.S.: Derivation of new readability formulas (automated readability index, fog count and flesch reading ease formula) for navy enlisted personnel. Tech. rep., DTIC Document (1975) otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 43 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi