Automation of the Road Gate Operations Process at the Container Terminal—A Case Study of DCT Gdańsk SA
Abstrakt
The future increased terminal capacity will result in more container movement through the road complex and rail siding, which are one of the most critical areas (potential bottlenecks) in the container terminal. Truck turnaround time is one of the major factors that customers take into account while deciding how many container volumes they will handle through the container terminal. To enable to optimize increased traffic with future container terminal development, as well as increase gates throughput, and as a consequence, encourage more volume and increase customer satisfaction, Deepwater Container Terminal Gdańsk SA plans to reorganize and automatize Gate Operation Process. Gate Automation includes supply, installation, commissioning, implementation, and maintenance of software and hardware that would allow automatizing the handling of trucks at container terminal gates by using OCR (Optical Camera Recognition) technology, LPR (License Plate Recognition) systems and self-service kiosk for truck drivers.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
8
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Sustainability
nr 13,
ISSN: - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2021
- Opis bibliograficzny:
- Moszyk K., Deja M., Dobrzyński M.: Automation of the Road Gate Operations Process at the Container Terminal—A Case Study of DCT Gdańsk SA// Sustainability -Vol. 13,iss. 11 (2021), s.6291-
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3390/su13116291
- Źródła finansowania:
-
- Ministerstwo Edukacji i Nauki 0059/DW/2018/DW/2018/02, Doktorat Wdrożeniowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 187 razy