Badania cech reologicznych mieszanek mineralno-asfaltowych podczas pełzania przy zginaniu w niskich temperaturach.
Abstrakt
Referat przedstawia metodykę oraz wyniki badań cech reologicznych mieszanek mineralno-asfaltowych w zakresie temperatur od -10 st C do +20 st C. W badaniach wykorzystano metodę zginania belek obciążonych stałą siłą skupioną przyłożoną w środku rozpiętości belki. Zastosowano dwa typy mieszanek mineralno-asfaltowych: beton asfaltowy z asfaltem zwykłym i mastyks grysowy SMA z asfaltem modyfikowanym. Do wyznaczenia cech reologicznych przyjęto model teoretyczny Burgersa. Uzyskano dużą zgodność wyników doświadczeń z opisem teoretycznym modelu. Wyniki badań pokazują wyraźny wpływ temperatury na cechy reologiczne mieszanek mineralno-asfaltowych.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- IX Międzynarodowa Konferencja Trwałe i Bezpieczne Nawierzchnie Drogowe. strony 165 - 172
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Pszczoła M., Judycki J.: Badania cech reologicznych mieszanek mineralno-asfaltowych podczas pełzania przy zginaniu w niskich temperaturach. // IX Międzynarodowa Konferencja Trwałe i Bezpieczne Nawierzchnie Drogowe./ Warszawa: Inst. Bad. Dróg i Mostów, 2003, s.165-172
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 120 razy