Abstrakt
Rozwój nowych trendów w internecie, a w szczególności Web 2.0, spowodował wzrost społecznego zaangażowania internautów oraz dalszy rozwój kanałów społecznościowych i tym samym różnego typu platform interaktywnych. Internet zachęca internautów do interakcji z witrynami, a za ich pośrednictwem z innymi użytkownikami sieci. Umożliwia im tworzenie treści na temat różne tematy, w tym na przykład związany z markami produktów. Dzięki temu stanowi cenne źródło informacji i obszar badań dla organizacji. Zrealizowane badanie miało na celu poznanie aktywności online konsumentów dotyczących marek w Polsce (COBRA - ang. consumer's online brand related activities). W ankiecie internetowej o charakterze eksploracyjnym wzięło udział 2253 internautów. Instrument badawczy składał się z 31 przykładów działań realizowanych przez konsumentów w internecie. Zawierał zarówno najprostsze zachowania, jak i te wymagające dużego zaangażowania konsumenta. Uzyskane wyniki wskazały, że polskich konsumentów jedynie w niewielkim stopniu cechowała dojrzała aktywność online w zakresie marek (poziom kreacyjny). Wśród badanych przeważały bowiem zachowania charakterystyczne dla najprostszego poziomu COBRA (konsumpcyjnego).
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
e-mentor
strony 77 - 85,
ISSN: 1731-6758 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Schivinski B., Brzozowska-Woś M.: Badanie aktywności online polskich konsumentów dotyczącej marek// e-mentor. -., nr. 2 (59) (2015), s.77-85
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 208 razy