Abstrakt
W referacie przedstawiono bezczujnikowy napęd trakcyjny wykorzystujący silnik synchroniczny z magnesami trwałymi zagłębionymi w wirniku (IPMSM). Zaprezentowano ogólną strukturę układu regulacji momentu silnika. Omówiono estymatory położenia kątowego wirnika dla małych i dużych prędkości kątowych. Opisano laboratoryjne stanowisko badawcze. Przedstawiono wybrane wyniki eksperymentalne z bezczujnikowej pracy napędu.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- SEMTRAK 2010 : XIV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej i VI Szkoła Kompatybilności Elektromagnetycznej w Transporcie : materiały konferencyjne, Zakopane, październik 2010 strony 271 - 278
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Jarzębowicz L., Karwowski K.: Bezczujnikowe sterowanie trakcyjnym silnikiem IPMSM małej mocy// SEMTRAK 2010 : XIV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej i VI Szkoła Kompatybilności Elektromagnetycznej w Transporcie : materiały konferencyjne, Zakopane, październik 2010/ Kraków: PiT Kraków, 2010, s.271-278
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 144 razy