Abstrakt
Problematyka diagnostyki sieci trakcyjnej jest ciągle przedmiotem badań i zainteresowania poszczególnych zarządców sieci kolejowej w Europie i na Świecie. Temat ten jest szczególnie ważny w przypadku linii dużych prędkości, gdzie prawidłowe utrzymanie sieci trakcyjnej jest niezwykle istotne dla zapewnienia właściwej współpracy odbieraka prądu z siecią trakcyjną, co bezpośrednio przekłada się na niezawodność i bezpieczeństwo ruchu kolejowego.W artykule przedstawiono założenia teoretyczne bezkontaktowej metody lokalizacji przewodu jezdnego sieci trakcyjnej, wykorzystującej techniki optyczne i algorytmy analizy obrazowej. Zaprezentowano zasadę pomiaru. Omówiono wymagania stawiane poszczególnym podzespołom urządzenia pomiarowego. Zaprezentowano obszary zastosowań opracowanej metody pomiarowe
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- SEMTRAK 2010 : XIV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej i VI Szkoła Kompatybilności Elektromagnetycznej w Transporcie : materiały konferencyjne, Zakopane, październik 2010 strony 141 - 147
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Skibicki J.: Bezkontaktowa metoda lokalizacji przewodu jezdnego sieci trakcyjnej// SEMTRAK 2010 : XIV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej i VI Szkoła Kompatybilności Elektromagnetycznej w Transporcie : materiały konferencyjne, Zakopane, październik 2010/ ed. Politechnika Krakowska. Kraków: Wydaw. PiT, 2010, s.141-147
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 147 razy