Child-Robot Interaction Studies During COVID-19 Pandemic - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Child-Robot Interaction Studies During COVID-19 Pandemic

Abstrakt

The coronavirus disease (COVID-19) pandemic affected our lives deeply, just like everyone else, the children also suffered from the restrictions due to COVID-19 affecting their education and social interactions with others, being restricted from play areas and schools for a long time. Although social robots provide a promising solution to support children in their education, healthcare, and social interaction with others, the precautions due to COVID-19 also introduced new constraints in social robotics research. In this paper, we will discuss the benefits and challenges encountered in child-robot interaction due to COVID-19 based on two user studies. The first study involves children with hearing disabilities, and Pepper humanoid robot to support their audiometry tests. The second study includes the child-sized humanoid robot Kaspar and interaction games with children with autism spectrum disorder (ASD).

Autorzy (6)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Język:
angielski
Rok wydania:
2020
Opis bibliograficzny:
Uluer P., Kose H., Landowska A., Zorcec T., Robins B., Erol Barkana D.: Child-Robot Interaction Studies During COVID-19 Pandemic// / : , 2020,
Źródła finansowania:
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 20 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi