Abstrakt
Gamification is a tool that allows for high engagement in performing tasks that have been previously considered difficult or uninteresting. It works exceptionally well in education as it supports students in developing habits of learning and provides them with a visual representation of their progress in acquiring knowledge and skills. Skillful design of gamified academic courses enables the achievement of educational goals set by both the students and the academic teachers. Gamification is helpful for subjects that seem challenging, require a significant amount of effort, or are simply perceived by students as uninteresting or useless. The purpose of the paper is to discuss various aspects of engaging students in the process of learning mathematics by gamification of linear algebra.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Scientific Journal of Gdynia Maritime University
strony 59 - 72,
ISSN: 2657-5841 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2024
- Opis bibliograficzny:
- Wikieł B., Mytnik J.: Colossus from Algebron – Gamification as a Tool to Engage Students in Learning Mathematics// Scientific Journal of Gdynia Maritime University -,iss. 131 (2024), s.59-72
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.26408/131.05
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 3 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Analysis of Learning Outcomes in Medical Education with the Use of Fuzzy Logic
- J. Stańdo,
- M. Roszak,
- I. Mokwa-Tarnowska