Colossus from Algebron – Gamification as a Tool to Engage Students in Learning Mathematics - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Colossus from Algebron – Gamification as a Tool to Engage Students in Learning Mathematics

Abstrakt

Gamification is a tool that allows for high engagement in performing tasks that have been previously considered difficult or uninteresting. It works exceptionally well in education as it supports students in developing habits of learning and provides them with a visual representation of their progress in acquiring knowledge and skills. Skillful design of gamified academic courses enables the achievement of educational goals set by both the students and the academic teachers. Gamification is helpful for subjects that seem challenging, require a significant amount of effort, or are simply perceived by students as uninteresting or useless. The purpose of the paper is to discuss various aspects of engaging students in the process of learning mathematics by gamification of linear algebra.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Scientific Journal of Gdynia Maritime University strony 59 - 72,
ISSN: 2657-5841
Język:
angielski
Rok wydania:
2024
Opis bibliograficzny:
Wikieł B., Mytnik J.: Colossus from Algebron – Gamification as a Tool to Engage Students in Learning Mathematics// Scientific Journal of Gdynia Maritime University -,iss. 131 (2024), s.59-72
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.26408/131.05
Źródła finansowania:
  • Publikacja bezkosztowa
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 3 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi