Abstrakt
Globalisation and the growth of e-business and e-commerce have fuelled the need for English as the lingua franca for business communication worldwide. Business internationalisation means that language learners should be prepared to communicate with native speakers who often use rich idiomatic language in business communication. Nonnative speakers have a need to master business idioms not to be at any disadvantage in business communication. Colour idioms are an important part of business vocabulary as they carry certain colour symbolism which enhances business communication. Knowledge of colour idioms also helps to build cultural awareness of certain differences, especially between foreign language users and native speakers. The current study focuses on idioms that incorporate specific colours and are related to the broad area of business (economics, finance and management). The main aim of the paper is to focus on colour idioms and colour symbolism in business language, to provide contextual analysis of the symbolism of colours in business by providing an extensive resource for the learner of Business English.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes
nr 12,
strony 517 - 537,
ISSN: 2334-9182 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2024
- Opis bibliograficzny:
- Prusak B., Valūnaitė-oleškevičienė G.: COLOUR IDIOMS IN BUSINESS LANGUAGE// Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes -,iss. Vol. 12, No. 3 (2024), s.517-537
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.22190/jtesap240526041p
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 2 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Exploring the Benefits, Challenges, and Opportunities of Collaborative Business Intelligence
- P. Weichbroth,
- J. Zurada,
- C. Olszak
Digital Transformation and Its Influence on Sustainable Manufacturing and Business Practices
- I. A. R. Moghrabi,
- S. A. Bhat,
- P. Szczuko
- + 2 autorów