Combined thrust radial bearing of a submarine main shaft – Design and analysis of failure - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Combined thrust radial bearing of a submarine main shaft – Design and analysis of failure

Abstrakt

This paper presents an analysis of the combined thrust radial bearing of a submarine propulsion shaft. The lubrication system of the bearing is based on a fixed ring. The efficiency of the lubrication system depends on the shaft speed and temperature, which affects oil viscosity. In turn, the thrust bearing load also depends on the rotational speed of the shaft, because as the speed increases, the drag of the ship increases simultaneously, but this increase in load is accompanied by the increase of load capacity of the hydrodynamic thrust bearing. The analysis made it possible to assess the causes of bearing failure and formulate recommendations for bearing operation.

Cytowania

  • 1 6

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1 5

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 251 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
ENGINEERING FAILURE ANALYSIS nr 115,
ISSN: 1350-6307
Język:
angielski
Rok wydania:
2020
Opis bibliograficzny:
Wasilczuk M., Wasilczuk F.: Combined thrust radial bearing of a submarine main shaft – Design and analysis of failure// ENGINEERING FAILURE ANALYSIS -Vol. 115, (2020), s.104651-
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.engfailanal.2020.104651
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 172 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi