Abstrakt
Companies today aim to adapt to rapidly changing business environments by acquiring knowledge, developing dynamic capabilities, fostering market innovations, and ensuring sustainability. Achieving these goals requires a supportive company culture aligned with its structure and strategy. This study proves the critical role of company culture in sustainability based on a sample of 496 Polish knowledge workers, using structural equation modeling and ordinary least squares (OLS) regression analysis methods. The results showed that KLC culture synergy fosters knowledge sharing (both tacit and explicit), which is vital for dynamic capabilities development and, in turn, influences organizational intelligence, innovativeness, and, f inally, sustainability. The given evidence that collective organizational intelligence is rooted in company culture and strengthened by the KLC approach changes the perception of company culture, transforms its apprehension into a precious organizational resource, and prioritizes new study paths regarding its implementation.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Social Sciences & Humanities Open
nr 11,
ISSN: - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2025
- Opis bibliograficzny:
- Kucharska W., Karwowska E.: Company culture matters! Knowledge-driven companies' way to innovations and sustainability// Social Sciences & Humanities Open -,iss. 11 (2025), s.101268-
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.ssaho.2024.101268
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 1 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
The Cultures of Knowledge Organizations: Knowledge, Learning, Collaboration (KLC)
- W. Kucharska,
- D. A. D. Bedford