Abstrakt
The article describes two different approaches to promotion of cycling from Denmark and Poland. In the former the promotion locally from 2009 to 2015 has been supported financially by the national government and where initiatives partly have been financed by the national level. In Poland, the promotion has been implemented often as a result of bottom up initiatives and financed solely on local level often with the support of EU funds. Authors will indicate the strengths of each approach and will formulate recommendations for promoting bike strategy based on the best practices.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Proccedings of 10th International Conference "Environmental Engineering" strony 1 - 8
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Okraszewska R., Jagielska Z.: Comparison of Polish and Danish Approach to Promotion of Cycling// Proccedings of 10th International Conference "Environmental Engineering"/ : , 2017, s.1-8
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3846/enviro.2017.111
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 101 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Sub-national structures matter when evaluating physical activity promotion: Lessons from Germany
- S. Forberger,
- P. Gelius,
- S. Messing
- + 6 autorów
Whither the need and motivation for open government data (OGD) promotional strategies?
- C. H. Alexopoulos,
- S. Saxena,
- M. Janssen
- + 1 autorów