Czynniki determinujące znaczenie i pozycję rynkową wiodących terminali kontenerowych w Polsce w latach 2007–2016
Abstrakt
Artykuł przedstawia czynniki, które spowodowały, że od 2007 roku terminal kontenerowy DCT w Gdańsku dynamicznie się rozwija, a w tym samym okresie terminale w Gdyni nie zwiększyły znacząco skali swojej działalności, mimo wzrostu całego rynku usług przeładunkowych. Wykorzystane metody badawcze to wtórna analiza danych oraz wywiady eksperckie przeprowadzone z przedstawicielami branży. W pierwszej części przedstawiono tendencje rozwoju globalnego rynku przeładunku kontenerów, by możliwe było przeprowadzenie kompleksowej oceny ich działalności. Następnie zaprezentowano porównanie przeładunków wiodących terminali kontenerowych w Polsce w latach 2007–2016 oraz przedstawiono strukturę polskiego rynku przeładunków. W analizowanym okresie zaobserwowano znaczące różnice w dynamice zmian wolumenu przeładunków, dlatego dokonano porównania charakterystyki poszczególnych terminali w celu znalezienia różnić mogących powodować wspomniany stan rzeczy. W dalszej części scharakteryzowano wiodące polskie terminale kontenerowe: GCT SA i BCT SA w Gdyni oraz DCT SA w Gdańsku. Artykuł zakończony został analizą czynników, które zdeterminowały zwiększenie ilości przeładunków zrealizowanych przez DCT Gdańsk. Przedstawiono również powody, które uniemożliwiły rozwój terminalom zlokalizowanym w Gdyni.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie
strony 13 - 25,
ISSN: 1506-2635 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Lewiński A., Sterniński R.: Czynniki determinujące znaczenie i pozycję rynkową wiodących terminali kontenerowych w Polsce w latach 2007–2016// Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie. -., iss. 3 (2017), s.13-25
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 211 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Założenia do integracji metod zarządzania ryzykiem w transporcie
- K. Chruzik,
- L. Gucma,
- K. Jamroz
- + 3 autorów