Damage tests of the single shell ship fuel tank with additional elastic protective coating - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Damage tests of the single shell ship fuel tank with additional elastic protective coating

Abstrakt

Wejście na mieliznę lub kolizja średniej wielkości np. kontenerowca może doprowadzić do zanieczyszczenia środowiska Morza Bałtyckiego paliwem uwolnionym z rozszczelnionych, jednoposzyciowych zbiorników dennych, a ilość tego paliwa może być znaczna. W związku z tym podjęto prace badawcze zmierzające do opracowania sposobu obniżenia ryzyka rozlewu paliwa w wypadku kolizji poprzez wprowadzenie drugiej bariery ochronnej. Idea pomysłu polega na dodaniu wewnętrznej elastycznej powłoki odpornej na działanie paliw, umieszczonej wewnątrz zbiornika na podłożu wypełniającym w taki sposób, aby w wypadku rozdarcia poszycia zbiornika w wyniku kolizji odsunięta na pewną odległość elastyczna powłoka zapewniła szczelność w stnie awaryjnym zapobiegając rozlewowi. Opracowanie takiego nowego rozwiązania wymaga rozpoznania szeregu problemów w tym między innymi: opracowania receptury tworzywa sztucznego odpornego na działanie paliw ropopochodnych, taniego, łątwego do nakładania wewnątrz przestrzeni zamkniętych w warun kach stoczni; znalezienia materiału dla pośredniej warstwy wypełniającej; opracowania składu i techn ologii nanoszenia warstwy pośredniczącej pomiędzy wypełniaczem betonowym a powłoką drugiej bariery; opracowania technologii nakładania komponentów bariery w warunkach przemysłowych ze szczególnym uwzględnieniem miejsc osobliwych takich jan narożniki, załamania itp.; doboru wymiarowego komponentów drugiej bariery: wysokości warstwy wypełniającej i grubości powłogi ochronnej; wpływu obecności dodatkowej powłoki i wypełnienia na szybkość korocji konstrukcji stalowej; opracowanie metod kontroli stanu powierzchni zakrytych; uzgodnienia z Towarzystwami Klasyfikacyjnymi zasad wprowadzania i eksploatacji nowego rozwiązania. Wymienione zagadnienia opracowywano w ramach projektu CORET (E!3614): ''Elastyczne powłoki ochronne w zbiornikach statków dla podniesienia poziomu ochrony środowiska''. W artykule przedstawiono wybrane problemy związane z realizacją niektórych powyżej wymienionych grup zagadnień.

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Tytuł wydania:
5th International Conference on Collision and Grounding of Ships, Espoo, Finland 14-16 June 2010 strony 200 - 203
Język:
angielski
Rok wydania:
2010
Opis bibliograficzny:
Kozak J.: Damage tests of the single shell ship fuel tank with additional elastic protective coating// 5th International Conference on Collision and Grounding of Ships, Espoo, Finland 14-16 June 2010/ ed. eds. S. Ehlers, J. Romanoff : Aalto University, 2010, s.200-203
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 12 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi