Abstrakt
Typical approach to collision avoidance systems with artificial intelligence support is that such systems assume a central communication and management point (such as e.g. VTS station), usually located on shore. This approach is, however, not applicable in case of an open water encounter. Thus, recently a new approach towards collision avoidance has been proposed, assuming that all ships in the encounter, either restricted or open water, communicate with each other and negotiate their maneuvers, without involving any outer management or communication center. Usually the negotiation process is driven by the collision avoidance software and called auto-negotiation. This paper elaborates on data acquisition problem in case of the maneuver auto-negotiation. It focuses on ships' initialization in the system and data gathering.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.09.03.06
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation
nr 9,
strony 343 - 348,
ISSN: 2083-6473 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Szłapczyńska J.: Data Acquisition in a Manoeuver Auto-negotiation System// TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation -Vol. 9,iss. 3 (2015), s.343-348
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.09.03.06
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 39 razy