Abstrakt
The idea of automatic question answering system has a very long history. Despite constant improvement of the systems asking questions in the natural language requires very complex solutions. In this paper the DBpedia and YAGO are evaluated as a knowledge bases for simple class 1 and 2 question answering system. For this purpose a question answering system was designed and implemented. The proposed solution and the knowledge bases were evaluated and some remarks are given.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
3
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 140 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (Springer International Publishing AG 2018)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Opublikowano w:
-
Advances in Intelligent Systems and Computing
nr 659,
strony 251 - 260,
ISSN: 2194-5357 - Tytuł wydania:
- Man-Machine Interactions 5 strony 251 - 260
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Boiński T. M., AMBROŻEWICZ A.: DBpedia and YAGO as Knowledge Base for Natural Language Based Question Answering—The Evaluation// Man-Machine Interactions 5/ ed. Aleksandra Gruca, Tadeusz Czachórski, Katarzyna Harezlak, Stanisław Kozielski, Agnieszka Piotrowska : , 2018, s.251-260
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-319-67792-7_25
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 293 razy