Design concepts of propulsion and steering system for hotel unit of two-segment inland waterways ship
Abstrakt
W artykule przedstawiono założenia projektowe i dwa rozwiązania koncepcyjne napędu i sterowania barki hotelowej, stanowiącej część dwusegmentowego statku śródlądowego i przybrzeżnego. Obydwa rozwiązania oparto na zastosowaniu dziobowego śrubosteru małej mocy, ze śrubą stałą umieszczoną w dyszy obrotowej. W jednym z rozwiązań śruba napędzana jest silnikiem hydraulicznym, zaś w drugim - silnikiem elektrycznym. Mechanizm obrotu kolumny śrubosteru, w obu rozwiązaniach, napędzany jest siłownikiem hydraulicznym.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 26 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
strony 68 - 71,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Dymarski C., Rolbiecki R.: Design concepts of propulsion and steering system for hotel unit of two-segment inland waterways ship// Polish Maritime Research. -., (2006), s.68-71
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 100 razy