Abstrakt
Waterborne transport is the cheapest, the safest and the least harmful to the natural environment. Restoring regular waterway cargo transport will require revitalisation of the existing trans-shipment and logistics infrastructure for commercial inland ports and building new. Transport policy makers must remember that waterborne transport is the most ecological type of transport. It produces only 10% of the gases emitted to the atmosphere by equivalent road transport. Its energy intensity constitutes 30% of the energy intensity of road transport. This article addresses the issues related to inland navigation on the Lower Vistula (Wisła), presenting the river as a waterway, along with its quality and general conditions for navigation. It describes the arrangement and condition of water infrastructure, with particular focus on river ports and the inland waterway fleet.
Cytowania
-
3
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12736/issn.2300-3022.2013204
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Acta Energetica
strony 56 - 68,
ISSN: 2300-3022 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Bolt A., Jerzyło P.: DETERMINANTS OF INLAND NAVIGATION ON THE VISTULA FROM WARSAW TO GDAŃSK// Acta Energetica. -., nr. 2/15 (2013), s.56-68
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12736/issn.2300-3022.2013204
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 153 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
An Integrated Approach to an Assessment of Bottlenecks for Navigation on Riverine Waterways
- M. Schoeneich,
- M. Habel,
- D. Szatten
- + 2 autorów