Determination of authenticity of brand perfume using electronic nose prototypes - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Determination of authenticity of brand perfume using electronic nose prototypes

Abstrakt

The paper presents practical application of an electronic nose technique for fast and efficient discrimination between authentic and fake perfume samples. Two self-built electronic nose prototypes equipped with a set of semiconductor sensors were employed for that purpose. Additionally 10 volunteers took part in sensory analysis. The following perfumes and their fake counterparts were analysed: Dior – Fahrenheit, Eisenberg – J’ose, YSL – La nuit de L’homme, 7 Loewe and Spice Bomb. The investigations were carried out using headspace of the aqueous solutions. Data analysis utilized multidimensional techniques: PCA, LDA, k-NN. The obtained results confirmed legitimacy of the electronic nose technique as an alternative to the sensory analysis as far as determination of authenticity of perfume is concerned.

Cytowania

  • 3 6

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 3 9

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Opublikowano w:
MEASUREMENT SCIENCE & TECHNOLOGY nr 26, wydanie 12, strony 1 - 11,
ISSN: 0957-0233
Język:
angielski
Rok wydania:
2015
Opis bibliograficzny:
Gębicki J., Szulczyński B., Kamiński M.: Determination of authenticity of brand perfume using electronic nose prototypes// MEASUREMENT SCIENCE & TECHNOLOGY. -Vol. 26, iss. 12 (2015), s.1-11
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1088/0957-0233/26/12/125103
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 236 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi