Developing Game-Structure Sensitive Matchmaking System for Massive-Multiplayer Online Games - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Developing Game-Structure Sensitive Matchmaking System for Massive-Multiplayer Online Games

Abstrakt

Providing a fair matchmaking system is an essential issue, while developing every online video game. In the article, we show that the currently existing matchmaking system in League of Legends, one of the most popular online video games currently existing, is built on a base of conditions which do not hold true in the presence of empirical data. This, in short, decreases the effectiveness of the ranking system, and negatively affects users experience. Therefore, we propose a new ranking system, which genuinely answers the needs, which arise from League of Legends gameplay. As League of Legends gameplay model is nowadays highly popular amid online video games, the proposed system can be easily generalized and adopted by other online video games that are currently popular among gamers.

Cytowania

  • 7

    CrossRef

  • 7

    Web of Science

  • 1 3

    Scopus

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Tytuł wydania:
Social Informatics strony 200 - 208
Język:
angielski
Rok wydania:
2015
Opis bibliograficzny:
Myślak M., Deja D.: Developing Game-Structure Sensitive Matchmaking System for Massive-Multiplayer Online Games// Social Informatics/ ed. Luca Maria Aiello, Daniel McFarland Stanford: Springer International Publishing, 2015, s.200-208
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-319-15168-7_25
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 21 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi