Abstrakt
Praca pośwoęcona jest kierunkowości emisji hałasu opon i nawierzchni drogowych. Opony są dominującym źródłem haasu w pojaździe poruszającym się w typowych warunkach ruchu drogowego. Hałas ten nie jest bezkierunkowy jak to przyjmuje się w modelach obliczeniowych hałasu. Takie założenia wynikają z ograniczonej dostępności danych dotyczących kierunkowości i mogą prowadzić do niedokładności przy prognozowaniu hałasu drogowego. Praca zawiera wyniki pomiarów kierunkowości hałasu różnych opon toczonych po różnych nawierzchniach. Wśród nich były zarówno typowe nawierzchnie drogowe jak również ciche nawierzchnie oraz eksperymentalne nawierzchnie poroelastyczne. W pracy zaprezentowano również wpływ prędkości toczenia oraz rodzaju opony i nawierzchni na kierunkowość emisji hałasu.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
6
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
NOISE CONTROL ENGINEERING JOURNAL
nr 57,
strony 129 - 138,
ISSN: 0736-2501 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Mioduszewski P., Ejsmont J.: Directivity of tire/road noise emission for selected tires and pavements// NOISE CONTROL ENGINEERING JOURNAL. -Vol. 57, nr. iss. 2 (2009), s.129-138
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3397/1.3102007
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 139 razy