Directivity of tire/road noise emission for selected tires and pavements - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Directivity of tire/road noise emission for selected tires and pavements

Abstrakt

Praca pośwoęcona jest kierunkowości emisji hałasu opon i nawierzchni drogowych. Opony są dominującym źródłem haasu w pojaździe poruszającym się w typowych warunkach ruchu drogowego. Hałas ten nie jest bezkierunkowy jak to przyjmuje się w modelach obliczeniowych hałasu. Takie założenia wynikają z ograniczonej dostępności danych dotyczących kierunkowości i mogą prowadzić do niedokładności przy prognozowaniu hałasu drogowego. Praca zawiera wyniki pomiarów kierunkowości hałasu różnych opon toczonych po różnych nawierzchniach. Wśród nich były zarówno typowe nawierzchnie drogowe jak również ciche nawierzchnie oraz eksperymentalne nawierzchnie poroelastyczne. W pracy zaprezentowano również wpływ prędkości toczenia oraz rodzaju opony i nawierzchni na kierunkowość emisji hałasu.

Cytowania

  • 1

    CrossRef

  • 4

    Web of Science

  • 4

    Scopus

Pełna treść

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Opublikowano w:
NOISE CONTROL ENGINEERING JOURNAL nr 57, strony 129 - 138,
ISSN: 0736-2501
Język:
angielski
Rok wydania:
2009
Opis bibliograficzny:
Mioduszewski P., Ejsmont J.: Directivity of tire/road noise emission for selected tires and pavements// NOISE CONTROL ENGINEERING JOURNAL. -Vol. 57, nr. iss. 2 (2009), s.129-138
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3397/1.3102007
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 20 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi