Dissipated energy minimization in a combustion engine Mount system by position dependent damping coefficients - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Dissipated energy minimization in a combustion engine Mount system by position dependent damping coefficients

Abstrakt

Praca opisuje rozważania na temat możliwości tłumienia drgań spalinowego silnika czterosuwowego. Do modelowania wykorzystano zasady dynamiki układów wielomasowych. Przedstawiono krótki opis wspomnianego sposobu modelowani. Zbudowano model numeryczny silnika. Model poddano analizie numerycznej. Podczas analizy dynamiki układu skoncentrowano się na elementach tłumiących drgania, obecnych w zawieszeniu silnika oraz na analizie wpływu wartości współczynnika tłumienia tych elementów na ilość energii rozpraszanej w układzie zawieszenia. Ruch modelu wymuszany jest ruchem elementów wewnętrznych, napędzanych wałem obracającym się ze stałą prędkością. Dla zadanej prędkości ruchu wirnika wyznaczono parametry ruchu ustalonego całego układu. Przeprowadzono serię obliczeń wybranych parametrów silnika oraz dla zmiennych wartości prędkości obrotu wału. Przedstawiono zależność amplitudy drgań i rozpraszanej energii od prędkości obrotu silnika. Wykazano, że obecność tłumieni jest niezbędna z uwagi na konieczność przechodzenia przez prędkości rezonansowe. Jej obecność prowadzi jednak do znacznego rozpraszania energii przy większych prędkościach obrotowych wału. Niedogodność tą można wyeliminować, gdy własności tłumiące pojawią się jedynie dla amplitud drgań większych od zadanej wartości granicznej (współczynnik tłumienia zależny od pozycji). Potwierdzono to wynikami obliczeń zaprezentowanymi w pracy.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Tytuł wydania:
Vibrations in physical systems. Vol. 23 strony 241 - 246
Język:
angielski
Rok wydania:
2008
Opis bibliograficzny:
Lipiński K., Kneba Z.: Dissipated energy minimization in a combustion engine Mount system by position dependent damping coefficients// Vibrations in physical systems. Vol. 23/ ed. eds: C. Cempel; Marian W. Dobry Poznań: Agencja Rekl. COMPRINT, 2008, s.241-246
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 56 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi