Abstrakt
This article presents the use of a multi-population distributed evolutionary algorithm for path planning in navigation situation. The algorithm used is with partially exchanged population and migration between independently evolving populations. In this paper a comparison between a multi-population and a classic single-population algorithm takes place. The impact on the ultimate solution has been researched. It was shown that using several independent populations leads to an improvement of the ultimate solution compared to a single population approach. The concept was checked against a problem of maritime collision avoidance.
Cytowania
-
6
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.07.02.17
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation
nr 7,
strony 293 - 300,
ISSN: 2083-6473 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Śmierzchalski R., Kuczkowski Ł., Kolendo P., Jaworski B.: Distributed Evolutionary Algorithm for Path Planning in Navigation Situation// TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. -Vol. 7., nr. 2 (2013), s.293-300
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.07.02.17
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 132 razy