Dobór rodzaju funkcjonalnego PG asfaltów według metody Superpave w zależności od stref klimatycznych w Polsce.
Abstrakt
Obecnie w Polsce, podobnie jak i w pozostałych krajach Unii Europejskiej, asfalty drogowe są badane i klasyfikowane głównie w oparciu o wynik oznaczenia penetracji w temperaturze 25ºC niezależnie od warunków klimatycznych, w jakich potem mają one pracować w nawierzchni drogowej. Pod koniec ubiegłego wieku w ramach amerykańskiego programu SHRP opracowano i wdrożono nowy system klasyfikacji asfaltów. Ideą wprowadzenia nowego systemu była potrzeba lepszego dostosowania metod badań oraz wymagań dla asfaltów drogowych do rzeczywistych warunków, w jakich pracują te asfalty w nawierzchniach drogowych.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 72 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (Author, Polskie Stowarzyszenie Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Nawierzchnie Asfaltowe
strony 4 - 10,
ISSN: 1734-1434 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Pszczoła M., Ryś D., Jaskuła P.: Dobór rodzaju funkcjonalnego PG asfaltów według metody Superpave w zależności od stref klimatycznych w Polsce.// Nawierzchnie Asfaltowe. -., nr. 2/(50) (2017), s.4-10
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 191 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Wpływ stopnia dewulkanizacji odpadów gumowych na wybrane właściwości modyfikowanego asfaltu drogowego
- M. Chojnacka,
- K. Formela,
- P. Stankiewicz
- + 2 autorów
2011