Abstrakt
Artykuł zawiera nowe spojrzenie na postaci drgań kadłuba i tarcz silników asynchronicznych wymuszanych siłami elektromagnetycznymi. Omówiono badania postaci drgań własnych i eksploatacyjnych kadłuba i tarcz łożyskowych. Poddano analizie związki przyczynowo-skutkowe postaci drgań tarcz łożyskowych z łożyskami tocznymi i ślizgowymi. Wykazano, że wibracyjne eksploatacyjne odkształcenia tarcz silników klatkowych małej i średniej mocy, w kierunku osiowym mogą być w znacznej mierze wynikiem sił elektromagnetycznych, a nie pracy łożysk oraz, że rola tarcz łożyskowych w emitowaniu hałasu przez silnik może być porównywalna z odkształceniami kadłuba.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Automatyka Elektryka Zakłócenia
nr 5,
strony 32 - 54,
ISSN: 2082-4149 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Karkosiński D.: Drgania i hałaśliwość silników asynchronicznych - weryfikacja nowych hipotez// Automatyka Elektryka Zakłócenia. -Vol. 5., nr. 3(17) (2014), s.32-54
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 132 razy