Dworzec kolejowy - jaki był, jaki jest i jaki być powinien - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Dworzec kolejowy - jaki był, jaki jest i jaki być powinien

Abstrakt

Jeśli pasażerski transport kolejowy nie ma być traktowany w Polsce jedynie jako transport niszowy, musi się zmienić filozofia myślenia nie tylko w zakresie modernizacji linii kolejowych, zakupu nowego taboru i kształtowania przyjaznych podróżnym rozkładów jazdy, ale również w kierunku poprawy jakości miejsc oczekiwania na pociągi oraz warunków przesiadki z jednych na inne środki transportu. Wzorem innych krajów winien być w Polsce przeprowadzony program reformy dworców i przystanków kolejowych jako jednorodnego, zestandaryzowanego, narodowego systemu. Budując program polskiej reformy dworcowej, warto prześledzić programy krajów europejskich: „Bahnhofsoffensive” w Austrii, „RailCity” i „Bahn 2000” w Szwajcarii, „Projekte 21” i DB Station&Service w Niemczech oraz programy narodowe we Francji, Belgii i Holandii. Wyniki reformy nie mogą być analizowane jedynie w oparciu o ilość zrealizowanych inwestycji. Sukces danego programu należy mierzyć standardowymi miernikami, przeliczając kosztochłonność i czasochłonność procesu na wzrost przewozów, wzrost efektywności i wydajności systemu. W zakresie dworców oceniać należy również ze strony pasażera wzrost jakości funkcjonowania i podwyższenie komfortu jego obsługi, a ze strony zarządcy obniżenie kosztów utrzymania i wydłużenie czasu starzenia się obiektów, zrealizowanych w ramach tych programów. W artykule przedstawiono stan obecny oraz propozycje programu naprawczego dla dworców polskich.

Daniel Załuski. (2014). Dworzec kolejowy - jaki był, jaki jest i jaki być powinien, (7-8), 7-16.

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
TTS Technika Transportu Szynowego strony 7 - 16,
ISSN: 1232-3829
Język:
polski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Załuski D.: Dworzec kolejowy - jaki był, jaki jest i jaki być powinien// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. 7-8 (2014), s.7-16

wyświetlono 20 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi