Abstrakt
Despite the continuous development of electrochemical battery technology and the multitude of electric buses on offer, it is still not possible to exploit electric buses in urban transport on an all-day basis without the necessity of charging them. It is therefore necessary to build point-to-point contact charging stations or induction charging stations at the terminals. This results in substantial financial outlays connected with the construction of charging stations, and the need to extend stopping times at terminals; there are also problems which could arise in situations where bus routes are. The alternative solution is Dynamic Charging System of electric vehicles also known as In Motion Charging (IMC). The book is devoted to the dynamic charging of electric buses using a trolleybus traction network. It was based on theauthor's scientific and research work carried out in the Gdynia trolleybus network. The requirements and limit parameters for the infrastructure of the transport system based on dynamic loading are presented.
Cytowania
-
6
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- książka - monografia autorska/podręcznik w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Bartłomiejczyk M.: Dynamic charging of electric buses. Berlin: Walter de Gruyter (Sciendo), 2018. 97 s. ISBN 9783110645088
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/9783110645088
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 156 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Advancing Urban Transit: Gepard and CAR projects - Innovations in Trolleybus Technology
- M. Bartłomiejczyk,
- L. Jarzębowicz,
- S. Mirchevski
- + 1 autorów