Abstrakt
Praca przedstawia model teoretyczny i obliczeniowy dynamicznego oddziaływania kawitującego wiru wierzchołkowego śruby okrętowej z płetwą sterową. W wyniku oddziaływania zmienia się geometria wiru, powodując generowanie wysokich pulsacji ciśnienia w otaczającej wodzie i na kadłubie okrętu. Wyniki obliczeń skonfrontowano z rezultatami pomiarów laboratoryjnych na modelach. Pokazano praktyczną przydatność modelu obliczeniowego do projektowania układu śruba-ster.
Cytowania
-
3
CrossRef
-
0
Web of Science
-
6
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 55 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/v10012-007-0033-x
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
nr 14,
strony 10 - 14,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Szantyr J.: Dynamic interaction of the cavitating propeller tip vortex with the rudder// Polish Maritime Research. -Vol. 14., iss. nr 4=54 (2007), s.10-14
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/v10012-007-0033-x
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 94 razy