Działalność Uniwersytetów Dziecięcych w Polsce - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Działalność Uniwersytetów Dziecięcych w Polsce

Abstrakt

W artykule na podstawie własnych badań scharakteryzowano działalność Uniwersytetów Dziecięcych (UD) w Polsce w roku akademickim 2018/2019 przez pryzmat kwestii dotyczących wymiaru personalnego i finansowego, a także oferty programowej skierowanej do słuchaczy. W badaniu brało udział 45 jednostek. Wyniki badań wskazują, że większość jednostek funkcjonuje w ramach szkolnictwa wyższego. Dominującą grupę prowadzących zajęcia stanowili nauczyciele akademiccy, a najpopularniejszą formą zajęć były wykłady, warsztaty, a także pokazy i prezentacje multimedialne. Tematyka prowadzonych zajęć dotyczyła zagadnień z biologii (71%), następnie kultury, sztuki, muzyki i plastyki (64%), a także fizyki i astronomii (58%) oraz informatyki (58%). Działalność Uniwersytetów Dziecięcych była finansowana głównie z opłat pobieranych od rodziców (47%), dotacji ze środków samorządowych (36%), a także środków przekazanych od podmiotów, które prowadziły UD (33%).

Cytowania

Autor (1)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 41 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
Publikacja w czasopiśmie
Opublikowano w:
Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski nr 1, wydanie 32, strony 5 - 20,
ISSN: 1733-9758
Rok wydania:
2020
Opis bibliograficzny:
Brzezicki, Ł. (2020). Działalność Uniwersytetów Dziecięcych w Polsce. Studia i Materiały, 1(32), 5–20.
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) https://doi.org/10.7172/1733-9758.2020.32.1
Weryfikacja:
Brak weryfikacji

wyświetlono 52 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi