Abstrakt
Intuicję definiuje się jako szybkie, nieświadome i holistyczne przeczucie, które jest dynamicznym procesem poznawczym opartym na doświadczeniu i wiedzy przedsiębiorcy. Intuicja pozwala rozpoznawać okazje biznesowe i uzupełnia racjonalne podejmowanie decyzji biznesowych. Korzystanie z intuicji jest wskazane szczególnie ze względu na permanentnie zmieniające się otoczenie prowadzenia firmy oraz duży poziom niepewności, towarzyszący decyzjom przedsiębiorcy. Celem artykułu jest prezentacja wyników dotyczących wykorzystywania intuicji przez polskich przedsiębiorców. Wyniki potwierdzają, że intuicja jest ważnym elementem w procesie podejmowania decyzji, szczególnie w zakresie decyzji strategicznych dla rozwoju organizacji i budowania relacji w otoczeniu biznesowym. Podano przykłady zastosowania intuicji przez przedsiębiorców. Nie potwierdzono hipotezy o związku intuicji d doświadczeniem w roli przedsiębiorcy.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Przedsiębiorczość i Zarządzanie
nr XVI,
strony 131 - 144,
ISSN: 1733-2486 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Krawczyk-Bryłka B.: Działania intuicyjne w praktyce przedsiębiorczej// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. XVI., nr. 11, cz. 1 (2015), s.131-144
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 157 razy