Abstrakt
Artykuł dotyczy możliwości wsparcia technologiami informacyjnymi edukacji i terapii dzieci z za - burzeniami rozwoju ze spektrum autyzmu. Szczególna uwaga zostanie poświęcona aplikacjom przeznaczonym na urządzenia mobilne (tablety). Artykuł podsumowuje przesłanki zastosowania tabletów w pracy z dziećmi auty - stycznymi oraz pokazuje kategorie aplikacji, jakie mogą wspierać terapię i edukację dzieci. Zostały przedstawione wyniki ankiety przeprowadzonej wśród ośrodków terapeutycznych w Polsce dotyczącej wykorzystania tabletów, a także przekonań terapeutów dotyczących zastosowania tych urządzeń. Wyniki ankiety pozwalają na stwierdzenie, że tablety już wkraczają do ośrodków w Polsce jako wspomaganie prowadzonych zajęć, a jednocześnie wszystkie ośrodki nie używające tabletów zadeklarowały chęć ich zastosowania. Terapeuci postrzegają tablety i dedykowane aplikacje jako wartościową pomoc, a przy tym uważają, że dzieci chętnie używają tych urządzeń.
Autorzy (5)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
EduAkcja. Magazyn Edukacji Elektronicznej
strony 42 - 48,
ISSN: - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Landowska A., Kołakowska A., Anzulewicz A., Jarmołkowicz P., Rewera J.: E-technologie w edukacji i terapii dzieci z autyzmem w Polsce// EduAkcja. Magazyn edukacji elektronicznej. -., nr. 2(8) (2014), s.42-48
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 507 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Przyjazne aplikacje dla dzieci z autyzmem – e-edukacja na poziomie przedszkolnym
- A. Landowska,
- M. Wróbel,
- I. Ruta-Sominka
- + 1 autorów