E-technologie wspomagające terapię dzieci z autyzmem - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

E-technologie wspomagające terapię dzieci z autyzmem

Abstrakt

Autyzm jest zaburzeniem rozwojowym, w którym deficytowe są umiejętności komunikacyjne oraz możliwości uczenia. Edukacja i terapia dzieci z autyzmem wymaga zindywidualizowanego podejścia, gdyż występowanie i nasilenie objawów jest u nich różnorodne. Rozwiązania technologiczne, wspierające procesy terapeutyczne w autyzmie, muszą spełniać wiele kryteriów, oprócz ogólnej użyteczności czy też dopasowania do wieku dzieci. Projektowanie i specyfika rozwiązań informatycznych wspomagających terapię była i nadal jest przedmiotem badań na Politechnice Gdańskiej. W ich wyniku powstał zestaw aplikacji mobilnych, wspomagających terapię dzieci z autyzmem w nurcie behawioralnym o przełomowym znaczeniu, m. in. ze względu na istotne ograniczenia dostępnych w Polsce rozwiązań. Przyjazne Aplikacje są udostępniane nieodpłatnie w sklepie Google Play i korzystają z nich nie tylko placówki terapeutyczne, ale także indywidualni rodzice.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Przegląd Telekomunikacyjny + Wiadomości Telekomunikacyjne strony 28 - 33,
ISSN: 1230-3496
Język:
polski
Rok wydania:
2022
Opis bibliograficzny:
Landowska A., Pykała M., Pietkun S.: E-technologie wspomagające terapię dzieci z autyzmem// Przegląd Telekomunikacyjny + Wiadomości Telekomunikacyjne -Vol. 1,iss. 3 (2022), s.28-33
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15199/59.2021.3.5
Źródła finansowania:
  • Publikacja bezkosztowa
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 175 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi