ECOLOGY OR ECONOMICS? THE ASPECT DETERMINING THE USE OF DISPLACEMENT PILES FOR THE FOUNDATIONS OF BRIDGE STRUCTURES
Abstrakt
W ostatnich latach rzadko wykonuje się pale wiercone o bardzo dużych średnicach ze względu na: wymagany sprzęt, transport wydobytego urobku gruntowego, duże ilości stali zbrojeniowej. Konstrukcje inżynierskie na autostradzie A-1, na drodze ekspresowej S-7 i Obwodnicy Południowej Gdańska posadowiono na palach prefabrykowanych. Fundamenty największych mostów na autostradzie A-1 zbudowano na palach Vibro i Franki. W artykule zwrócono uwagę na pale w pełni przemieszczeniowe, charakteryzujące się dużą nośnością uzyskiwaną w krótkim czasie od wykonania i prostą technologią, które są stosowane w fundamentach obiektów drogowych. Spośród wszystkich, obecnie wykonywanych rodzajów pali, tę technologię można nazwać ekologiczną i ekonomiczną. Te aspekty mogą zmienić zakres zastosowania pali przemieszczeniowych w najbliższej przyszłości.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (Author(s))
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Więcławski P., Gwizdała K.: ECOLOGY OR ECONOMICS? THE ASPECT DETERMINING THE USE OF DISPLACEMENT PILES FOR THE FOUNDATIONS OF BRIDGE STRUCTURES// / : , 2020, s.231-241
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 138 razy