Edukacja kulturalna inżynierów - doświadczenia gdańskie = Cultural education of engineers - Gdańsk experiences
Abstrakt
We wstępie przywołano konsyliencję, rozwój zrównoważony, krajobraz kulturowy, memetykę, technikę informacyjną i komunikacyjną, komunikację lekcyjną i kreatywność jako argumenty dalszych rozważań o wizji kulturalnej edukacji inżynierów oraz misji temu służącej, podjętej przez autora na Politechnice Gdańskiej w 1993 r. Jako przesłanki metodyczne omówiono slogany lekcyjne: ''otwieracz do oczu'', ''zwierciadło wartości'', ''skarbnica znaczeń'', ''harmonia wszystkiego''. Załączono ilustracje przedstawiające wynik projektu kreatywnego zrealizowanego przez autora podczas warsztatów ''6th Summer School on the Preservation of Cultural Heritage - Zamość 2003''. Wykazano przydatność tematyki zachowania dziedzictwa kulturowego w kontekście zrównoważonego rozwoju do humanizacji edukacji technicznej.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Dylematy edukacji artystycznej. Tom 2, Edukacja artystyczna a potencjał twórczy człowieka strony 298 - 319
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Affelt W.: Edukacja kulturalna inżynierów - doświadczenia gdańskie = Cultural education of engineers - Gdańsk experiences// Dylematy edukacji artystycznej. Tom 2, Edukacja artystyczna a potencjał twórczy człowieka/ ed. pod red. Wiesławy Limont, Kamilli Nielek-Zawadzkiej. Kraków: Ofic. Wydaw. ''Impuls'', 2006, s.298-319
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 109 razy