Abstrakt
Celem artykułu jest pomiar za pomocą metody DEA oraz indeksu Malmquista efektywności oraz produktywności administracji publicznego szkolnictwa wyższego. Do badania przyjęto 58 szkół wyższych podlegających Ministerstwu Nauki i Szkolnictwa Wyższego w latach 2014-2017. Uzyskane wyniki efektywności oscylują wokół 70%. Najbardziej efektywne okazały się uczelnie pedagogiczne, a najmniej rolnicze. Natomiast największy wzrost produktywności odnotowano w roku akademickim 2015/2016 w uczelniach technicznych.
Cytowania
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 3 razy
- Wersja publikacji
- Submitted Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- Publikacja w czasopiśmie
- Opublikowano w:
-
Studia z Polityki Publicznej
nr 1,
wydanie 25,
strony 9 - 25,
ISSN: 2391-6389 - Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Brzezicki, Ł. (2020). Efektywność i produktywność administracji szkolnictwa wyższego. Studia z Polityki Publicznej, 7(1(25), 9–25. doi: 10.33119/KSzPP/2020.1.1.
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) https://doi.org/10.33119/kszpp/2020.1.1
- Weryfikacja:
- Brak weryfikacji
wyświetlono 8 razy