Effect of Different Structure Type Traffic On Railway Line Capacity - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Effect of Different Structure Type Traffic On Railway Line Capacity

Abstrakt

The article points to methods of analyzing railway traffic conditions based on two parameters: capacity and delay of trains. The impact of the differentiated railway type structure on the capacity of the railway line was presented. Particular attention has been paid to the assessment of commonly used simplifications in analyzes.

Cytowania

  • 4

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 2

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 57 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Opublikowano w:
Polish Maritime Research nr 24, wydanie s1(93), strony 82 - 88,
ISSN: 1233-2585
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Grulkowski S., Zariczny J., Gleba R.: Effect of Different Structure Type Traffic On Railway Line Capacity// Polish Maritime Research. -Vol. 24, iss. s1(93) (2017), s.82-88
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/pomr-2017-0025
Bibliografia: test
  1. Gleba R., Grulkowski S., Zariczny J.: Problem zdolności przepustowej linii kolejowych w obszarze aglomeracji trójmiejskiej, Materiały Konferencyjne, Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym, SITK, Kraków 2014, s. 145-166.
  2. Gleba R., Grulkowski S., Zariczny J.: Wielowariantowa analiza wpływu modernizacji linii kolejowej nr 201 na dostępność kolejową gdyńskiego portu, Materiały Konferencyjne, Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym. Część , SITK, Kraków 2014, s. 167-182.
  3. Grzeczka A., Kłaczyński M., Wittbrodt E., Uhl T., Kohut P.: 2015. Motion analysis of a kitesurfer employing a vision- based measurement system// Journal of Vibroengineering. -Vol. 18, iss. 3 (2016), s.1884-1892 otwiera się w nowej karcie
  4. Janowski A., Nowak A., Przyborski M., Szulwic J.: Mobile indicators in GIS and GPS positioning accuracy in cities. 2nd International Conference on Rough Sets and Emerging Intelligent Systems Paradigms (RSEISP) held as part of Joint Rough Set Symposium (JRS), 2014, Springer International Publishing. otwiera się w nowej karcie
  5. Królicka A.: State equations in the mathematical model of dynamic behaviour of multihull floating unit// Polish Maritime Research. -Vol. 17, nr. iss. 1 (2010), s.33-38. otwiera się w nowej karcie
  6. Lai Y.C., Barkan C.P.L.: An enhanced parametric railway capacity evaluation tool (RCET), Proceedings of 88th Transportation Research Board, Washington, DC, 2009. otwiera się w nowej karcie
  7. Landex A.: Methods to estimate railway capacity and passenger delays -PhD thesis. Technical University of Denmark, Department of Transport, November 2008.
  8. Lindfeldt A.: Railway capacity analysis -methods for simulation and evaluation of timetables, delays and infrastructure. Doctoral Thesis in Infrastructure. KTH Royal Institute of Technology, School of Architecture and the Built Environment, Department of Transport Science, Stockholm 2015.
  9. Lipiński K., Docquier N., Samin J., Fisette P.: mechanical engineering education via projects in multibody dynamics// COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION. -Vol. 20, nr. iss. 3 (2012), s.529-539. otwiera się w nowej karcie
  10. Mioduszewski P., : Inhomogeneity of low-noise wearing courses evaluated by tire/road noise measurements using the close-proximity method// APPLIED ACOUSTICS. -Vol. 111, (2016), s.58-66. otwiera się w nowej karcie
  11. Mioduszewski P., Ejsmont J., Grabowski J., Karpiński D.: noise map validation by continuous noise monitoring// APPLIED ACOUSTICS. -Vol. 72, nr. iss. 8 (2011), s.582-589 18. Nowosielski L.: Organizacja przewozów kolejowych. KOW, Warszawa 1999. otwiera się w nowej karcie
  12. Ocena funkcjonowania rynku transportu kolejowego i stanu bezpieczeństwa ruchu kolejowego w 2014 roku, Urząd Transportu Kolejowego, Warszawa 22 września 2015. otwiera się w nowej karcie
  13. Sandberg U., Mioduszewski P.: The importance of the bottom layer in double-layer porous asphalt for noise reduction// Journal of the Acoustical Society of America. -Vol. 131, iss. 4 (2012), s.1-6. otwiera się w nowej karcie
  14. Szłapczyński R., Szlapczynska J.: A Target Information Display for Visualising Collision Avoidance Manoeuvres in Various Visibility Conditions// JOURNAL OF NAVIGATION. -Vol. 68, iss. 06 (2015), s.1041-1055. otwiera się w nowej karcie
  15. Szłapczyński R., Szłapczyńska J.: Customized crossover in evolutionary sets of safe ship trajectories// International Journal of Applied Mathematics and Computer Science. -Vol. 22, nr. No.4 (2012), s.999-1009. otwiera się w nowej karcie
  16. Szłapczyński R., Szłapczyńska J.: On evolutionary computing in multi-ship trajectory planning, Applied Intelligence// APPLIED INTELLIGENCE. -, (2011), s.1-20. otwiera się w nowej karcie
  17. Szłapczyński R.: Evolutionary approach to ship's trajectory planning within Traffic Separation Schemes// Polish Maritime Research. -Vol. 19, nr. iss. 1(72) (2012), s.11-20. otwiera się w nowej karcie
  18. Szłapczyński R.: Evolutionary Planning of Safe Ship Tracks in Restricted Visibility// JOURNAL OF NAVIGATION. -Vol. 68, iss. 01 (2015), s.39-51. otwiera się w nowej karcie
  19. Szłapczyński R.: Evolutionary Sets of Safe Ship Trajectories Within Traffic Separation Schemes// JOURNAL OF NAVIGATION. -Vol. 66, nr. iss. 1 (2012), s.65-81. otwiera się w nowej karcie
  20. Szłapczyński R.: Evolutionary sets of safe ship trajectories with speed reduction manoeuvres within traffic separation schemes// Polish Maritime Research. -Vol. 21, iss. 1 (2014), s.20-27. otwiera się w nowej karcie
  21. Szłapczyński R.: Evolutionary Sets Of Safe Ship Trajectories: A New Approach To Collision Avoidance// JOURNAL OF NAVIGATION. -Vol. 64, nr. no. 1 (2011), s.169-181. otwiera się w nowej karcie
  22. Szymkiewicz A.: Modelaling water flow in unsaturated porous media: Accounting for nonlinear permeability and material heterogeneity. Heidelberg: Springer, 2013. otwiera się w nowej karcie
  23. Weryk M., Kozaczka E., Grelowska G.: Study of Noise Propagation for Small Vessels// Archives of Acoustics. -Vol. 40, nr. 2 (2015), s.267-272. otwiera się w nowej karcie
  24. Woch J.: Narzędzia analizy efektywności i optymalizacji sieci kolejowej. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2001.
  25. CONTACT WITH THE AUTHOR Sławomir Grulkowski e-mail: slawi@pg.gda.pl otwiera się w nowej karcie
  26. Gdańsk University of Technology 11/12 Narutowicza St. 80 -233 Gdańsk Poland otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 131 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi