Abstrakt
Artykuł prezentuje główne założenia zarządzania opierającego się na metodach empowermentu, czyli zwiększania autonomii pracowników poprzez przekazanie w ich ręce wielu decyzji organizacyjnych i zaangażowanie ich w proces budowania wartości firmy. Jako warunek wdrażania empowermentu przedstawiono klimat organizacyjnego zaufania, w którym obowiązuje otwarta komunikacja i wspólnota wartości, co skutkuje przekonaniem o dobrych intencjach i kompetencji współpracowników. Na podstawie zaprezentowanych koncepcji zaprojektowano badanie, którego celem było zweryfikowanie poziomu zaufania w organizacjach, określenie zakresu działań, które to zaufanie wspierają oraz zbadanie postaw respondentów wobec znaczenia zaufania w organizacji.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
PRACE I MATERIAŁY WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO
nr 10,
strony 313 - 330,
ISSN: 1732-1565 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Krawczyk-Bryłka B.: Empowerment - strategia zarządzania oparta na zaufaniu// PRACE I MATERIAŁY WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO. -Vol. 10., nr. nr 4cz. 1 (2012), s.313-330
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 217 razy