Abstrakt
W pracy przedstawiono czynniki wpływające na energochłonność ruchu samochodu. Jej znacznym składnikiem jest energia wydatkowana na pokonanie oporu toczenia. Energia ta rozpraszana jest we wszystkich kołach jezdnych pojazdu. Przeanalizowano ogólny przypadek toczenia się koła ogumionego o dużej odkształcalności na miękkim podłożu. Opisano składowe energii rozpraszanej na skutek poruszania się po miękkim podłożu z kątem pochylenia oraz obciążenia koła momentem obrotowym, siłą boczną i zmienną siłą pionową. Składowe te obliczono na podstawie wyznaczonych eksperymentalnie przyrostów współczynnika oporu toczenia spowodowanych powyższymi przyczynami.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
The Archives of Automotive Engineering - Archiwum Motoryzacji
strony 0 - 0,
ISSN: 1234-754X - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Taryma S., Woźniak R.: Energetyczne aspekty toczenia koła ogumionego o dużej odkształcalności // The Archives of Automotive Engineering - Archiwum Motoryzacji. -., nr. nr 4 (2010), s.0-0
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 107 razy