Abstrakt
Artykuł przedstawia określenie współczynników równoważności osi dla nawierzchni sztywnych na podstawie kryteriów zmęczeniowych stosowanych w mechanistyczno-empirycznej metodzie projektowania nawierzchni drogowych. Przedstawiono kryteria zmęczeniowe z wybranych metod projektowania i analizy nawierzchni sztywnych. Kryteria te zostały użyte do wyprowadzenia wzorów do obliczania współczynników równoważności obciążenia osi. Stwierdzono, że wyprowadzone wzory dla nawierzchni sztywnych są dużo bardziej złożone niż dobrze znany "wzór czwartej potęgi". Współczynniki równoważności okazały się zależne od grubości płyty betonowej i od wytrzymałości betonu na rozciąganie przy zginaniu i innych parametrów nawierzchni. Wystąpiły znaczne różnice we współczynnikach wyprowadzonych z różnych metod. Przeprowadzona analiza wykazała, że analiza ruchu i stosowane kryteria zmęczeniowe powinny być wzajemnie współzależne.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
7
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3846/bjrbe.2011.28
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Baltic Journal of Road and Bridge Engineering
nr 6,
strony 219 - 224,
ISSN: 1822-427X - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Judycki J.: Equivalent axle load factors for design of rigid pavements derived from fatigue criteria// Baltic Journal of Road and Bridge Engineering. -Vol. 6., nr. no. 4 (2011), s.219-224
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3846/bjrbe.2011.28
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 94 razy