Abstrakt
W referacie opisano przypadek liniowej i nieliniowej analizy sprężonego dźwigara mostowego. W czasie budowy zauważono zarysowania na spodniej stronie dźwigara. Były to miejscowe zjawiska zlokalizowane w okolicy połączeń technologicznych. Analiza liniowa modelu belkowego nie dostarczyła informacji o ryzyku zarysowania. Liniowa analiza modelu powłokowego ujawniła naprężenia większe niż wytrzymałość betonu przy rozciąganiu. Nieliniowa materiałowo analiza modelu powłokowego dostarczyła informacji o kształcie i zakresie rys. Studium przypadku pokazało że obliczenia prowadzone na modelu belkowym z dopuszczeniem naprężeń rozciągających powinny być zawsze prowadzone świadomie.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Mosty Hybrydowe Konferencja Naukowo Techniczna : Wrocławskie Dni Mostowe strony 287 - 292
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Żółtowski K., Binczyk M., Kalitowski P.: Estakada E1 w ciągu obwodnicy Wałcza. Konsekwencje przyjętej technologii sprężenia// Mosty Hybrydowe Konferencja Naukowo Techniczna : Wrocławskie Dni Mostowe/ : , 2018, s.287-292
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 242 razy