Abstrakt
Autorka stawia tezę, że budowanie zasad etycznych każdego zawodu jest jednoczesnym budowaniem ram rzetelności i profesjonalizmu zawodowego, budowaniem ładu społecznego. Zawód specjalisty PR szczególnie takich ram wymaga, ponieważ jego wykonywanie wiąże się z wpływaniem na różne sfery życia społecznego: reputację i wizerunek organizacji, jej pracowników, na kształt mediów i społeczeństwo. Przywołane w artykule dwie najnowsze koncepcje - model zrównoważonej wartości i hipoteza tzw długiego ogona to najnowsze koncepcje ekonomiczne, które w pełni potwierdzają społeczny charakter działań PR jednocześnie stawiając przed PR nowe możliwości i nowe dylematy etyczne.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Public relations - Efektywne komunikowanie w teorii i praktyce strony 269 - 289
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Hope E.: Etyka - komu to potrzebne?// Public relations - Efektywne komunikowanie w teorii i praktyce/ ed. ed. Renata Maćkowska, Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Katowice: , 2010, s.269-289
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 135 razy