Abstrakt
Many biological animals, even microscopically small, are able to track moving sources of food. In this paper, we investigate the emergence of such behavior in artificial animals (animats) in a 2-dimensional simulated liquid environment. These "predators" are controlled by evolving artificial gene regulatory networks encoded in linear genomes. The fate of the predators is determined only by their ability to gather food and reproduce—no subjective function is used to select the best individuals. Food is delivered to the environment by mobile animats who are not evolved ("prey"). Our results show promise for evolving more complex behavior relevant for nanorobotics, swarm robotics, and research on the evolution of simple cognitive abilities (minimal cognition).
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Artificial Life 14: Proceedings of the Fourteenth International Conference on the Synthesis and Simulation of Living Systems strony 98 - 104
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Erdei J., Wróbel B.: Evolution of Animats Following a Moving Target in an Artificial Ecosystem// Artificial Life 14: Proceedings of the Fourteenth International Conference on the Synthesis and Simulation of Living Systems/ ed. Hiroki Sayama, John Rieffel, Sebastian Risi, Rene Doursat, Hod Lipson Nowy Jork: MIT Press, 2014, s.98-104
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7551/978-0-262-32621-6-ch017
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 116 razy