Abstrakt
The exhaust valve from marine diesel engine which was damaged after 2000 hours of service was investigated. In order to prolong the service time the valve face was cladded with cobalt base alloy using laser technique. After failure microstructural and chemical analyses reviled that cladding process was conducted improperly. The chemical composition of the clad layer was far from the designed one and what more completely inhomogeneous. As a result the valve presented different properties in different regions which led to premature failure.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 25 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Advances in Materials Science
nr 10,
strony 11 - 18,
ISSN: 1730-2439 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Smoleńska H., Kończewicz W.: Failure analysis of the exhaust valve face in diesel marine engine// Advances in Materials Science. -Vol. 10., nr. iss. 2 (2010), s.11-18
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 114 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
THE POSSIBILITY OF USE OF LASER-MODIFIED Ti6Al4V ALLOY IN FRICTION PAIRS IN ENDOPROSTHESES
- B. Majkowska-Marzec,
- M. Jażdżewska,
- E. Wołowiec
- + 3 autorów
2015
The Impact of Material Selection on Durability of Exhaust Valve Faces of a Ship Engine – A Case Study
- H. Smoleńska,
- W. Kończewicz,
- S. Bazychowska
2020