Abstrakt
Odporność materiału łożyskowego MB46 na pęknięcia zmęczeniowe badano na stanowisku SMOK, w którym generowane jest zmienne jednokierunkowe obciążenie badanego łożyska. Materiał łożyskowy MB46 składa sie z warstwy brązu CuPb22Sn 3 spiekanego na taśmie stalowej, stanowiącej podłoże. Na warstwę brązu nałożona jest galwanicznie cienka warstwa stopu SnCu6 stanowiąca powłokę. Każde z badanych łożysk poddawane było 20-godzinnemu testowi zmęczeniowemu w warunkach pełnego smarowania hydrodynamicznego. W artykule przedstawiono metodyke eksperymentów oraz wyniki badań metalograficznych i fraktograficznych uszkodzonej zmęczeniowo strefy warstwy ślizgowej. Oszacowano również parametry statystyczne rozkładu umownej wytrzymałosci zmęczeniowej wyznaczanej w teście standardowym na stanowisku SMOK. Przedstawiono hipotezę wyjaśniającą mechanizm generowania pęknięć zmęczeniowych w badanym obiekcie.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
TRIBOLOGIA
nr R. 39,
strony 171 - 184,
ISSN: 0208-7774 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Sikora J., Majewski W.: Fatigue resistance investigation of the mb46 plain bearings under conditions of dynamic loadings// TRIBOLOGIA. -Vol. R. 39., nr. nr 5=221 (2008), s.171-184
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 143 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Cavitation erosion of some laser-produced iron-base corrosion-resistance alloys
- B. G. Gireń,
- M. Szkodo,
- J. Steller