Abstrakt
The subject of this study is performance of N2/W4/A steel road safety barrier investigated in numerical simulations. System was checked under several types of initial conditions, which were assumed basing on the TB11 and TB32 normative crash tests. The main goal of present study is to investigate the relationship between initial conditions (angle and velocity) of the impact and the severity indices (associated to the vehicle occupant) during the collision. Obtained performance parameters and impact severity indexes may be considered reasonable. Results of the simulations facilitates the deep insight into vehicle crash mechanics phenomena.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
6
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
MATEC Web of Conferences
nr 231,
strony 1 - 9,
ISSN: 2261-236X - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Burzyński S., Chróścielewski J., Pachocki Ł.: Finite element method simulations of various cases of crash tests with N2/W4/A steel road barrier// MATEC Web of Conferences -Vol. 231, (2018), s.1-9
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/matecconf/201823101005
- Źródła finansowania:
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 254 razy